Leta i den här bloggen

lördag 6 mars 2021

Yokozuna X-Sand

I mitt gädd- och abborrfiske använder jag oftast mjukisbeten men när det handlar om havsöring är det av någon anledning nästan alltid ett skeddrag (genomlöpare) eller en kustwobbler jag förlitar mig på. Nu har jag dock hittat ett intressant alternativ.
















Yokozuna X-Sand är en 15 centimeter lång tobisimitation i vikten 25 gram. Betet är färdigriggat och vikten ingjuten i plasten. Jag drog på munnen åt förpackningens baksida som var översållad med varningstexter på olika språk som förklarar att det är ett fiskeredskap och ingen leksak och att kroken är extremt vass. Nu sitter jag med ett plåster på höger långfinger och skriver detta.


edit 210306.  Nu är betet testat och även om det inte blev någon fisk så verkar det hålla måttet. Bra kastlängder och fin gång. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar