Leta i den här bloggen

måndag 15 mars 2021

Mer om min tjeckoslovakiska avfasningsspindel

I mitt förra inlägg konstaterade jag att mina språkkunskaper är, åtminstone vad tjeckiskan anbelangar, synnerligen bristfälliga. Dessbättre finns det nu hjälpmedel vi kan använda i vår oförtröttliga kunskapsjakt. Språkbarriärer hör det förflutna till. Så med hjälp av googles översättningsfunktion tog jag mig an en ungersk hemsida som tycktes innehålla information om Tokoz TAP haspelrullar. Och det är sant som det står i Skriften: Sök och du skall finna!


Detta är vad jag fann:

Mycket speciell avfasningsspindel. Trumman roterar med en annan hastighet än koppen, så den staplar sladden lika bra som om trumman skulle gå upp och ner som med traditionella rullar.
Metallhölje, metallkopp, metall vev, plasttrumma. Exakt justerbar broms.
Tillverkas i 3 storlekar: TAP 432, TAP 441, TAP 451

Made in Czechoslovakia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar