Leta i den här bloggen

torsdag 14 april 2022

Påskfirande

Varken lax eller sill har jag köpt hem till påsken och jag tror faktiskt inte att jag ens har ägg i kylskåpet. Men det är helt OK för jag har inte tänkt tillbringa den stundande helgen vid matbordet. Nej, det kommer nog att bli kok/termoskaffe och mackor. För 
lagom till påskledigheten ser det ut att äntligen bli fart på vårvädret och dessutom lätta vindar från och med påskafton. Själv har jag inga sociala åtaganden den här helgen utan kan helt gå upp i mitt fiske. Jag tänker gå ut litet försiktigt på långfredagen med att vädra några av mina abumaticrullar. Sedan kommer tiden att fördelas mellan fiske efter havsöring, sikmete och kanske mete efter abborre och vitfisk. Om inte annat räknar jag med at ha en fin solbränna när knegandet återupptas på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar