Leta i den här bloggen

onsdag 7 februari 2018

Ej medlem i Sportfiskarna

I brevlådan låg fakturan från min sportfiskeklubb. Jag skrev ett mail för några veckor sedan till dess medlemsansvarige om att jag ville fortsätta vara med i klubben men att jag och Sportfiskarna sagt upp bekantskapen. De vill inte ens föra en civiliserad diskussion med mig och en organisation som förhåller sig så till en medlem lämnar man naturligtvis illa kvickt. Och på min faktura står nu "Ej medlem i Sportfiskarna". 

Det känns bra att vara med i den lokala klubben och nu ska jag bara komma ihåg att förnya mitt fiskekort i dess vatten. I Norrtäljeån, uppströms flugfiskesträckan, fångades i helgen en 3,5-kilos, mera blank än brun, öring. Där ser man ju aldrig någon fiska, men jag och han som tog den snackade om just det helgen innan och han gick resolut från ord till handling. Det är bara att lyfta på fiskehatten och gratulera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar