Leta i den här bloggen

söndag 31 december 2017

Skitfiske 2018!

























Nyårslöften? Sådana där man inte behöver hålla. Eller föresatser? I dag kom jag inte i väg på någon fisketur. Ute var det grått. Nätt och jämnt dagsljus. Emellanåt skvätte det på rutan.




Kanske ska jag meta oftare 2018? Åtminstone när det inte är för kallt att sitta stilla så är det ganska smutt att hitta ett skönt ställe, kasta ut och sedan slå sig ned och vänta istället för att ränna runt och kasta hela tiden.















Man skulle ju kunna lova att sluta röka...

Fast pipan är en trevlig fiskekompis. Hänger alltid med. Fast kanske skulle man låta den vara just det? En följeslagare på fisketurerna. Låta den bli en del av fiskeutrustningen och inte stoppa den i munnen annat än när man håller i ett spö.



Eller ett självpålagt köpstopp vad gäller fiskegrejor? Jag har ju mer än vad jag behöver. Naturligtvis måste linor och annat liknande få bytas vid behov men jag behöver inte fler spön, rullar, beten, fiskeväskor och annan bråte.







Eller så nöjer jag mig med att försöka komma ut oftare under 2018. Att inte försitta några tillfällen att ge mig ut och fiska. Då får jag ju motion och annat man brukar lova att ägna sig åt mer eller mindre på köpet. Eller så sitter jag där och metar med min trognaste fiskekompis...

Vi får se. Ett nytt år blir det, hur som helst, och med det nya äventyr. Vi kanske ses på någon strand? Hur som helst, ett Gott Nytt Fiskeår tillönskar jag dig som läser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar