Leta i den här bloggen

söndag 24 december 2017

Julaftonsfirande


Julafton betyder för de flesta att det inte blir något fiske. För mig (och två glada grabbar jag mötte på Sennebyhaken) är det annorlunda. Dagen till ära tomteröd lina på haspelrullen och lussekatter till termoskaffet. Att den enda öring som nafsade på mitt drag inte ville fastna gjorde mindre för jag har inte, sillen undantagen, tänkt äta fisk just idag. Nu ska grönkålen kokas (innan den steks och gräddstuvas), det honungsmarinerade revbensspjället in i ugnen, potatis kokas och allt annat. Mumman har stått och dragit sedan i går och akvaviten är kyld. Det ordnar sig.

En synnerligen God Jul tillönskar jag bloggens läsare vare sig de tänker sig ut och fiska eller bara sitta och jäsa i stugvärmen!

Förhoppningsvis blir det fiskeväder även någon av de kommande dagarna så jag lät grejorna ligga kvar i bilen.

2 kommentarer:

  1. Trevligt med en julaftonstur. Hoppas att få komma ut till väddökusten i veckan.

    SvaraRadera
  2. Då kanske vi ses. Nu ska jag ut på en liten juldagstur.

    SvaraRadera