Leta i den här bloggen

söndag 24 december 2017

Plågoandens död

ABU Tormentor (mysko namn* på en wobbler) Coast har jag alltid tyckt att den borde vara en bra kustwobbler. Den har en tilltalande utformning, kastar bra, har fin gång och finns i bra färger. Enda problemet är att jag aldrig fått någon fisk på den. Gladsax och Vicke levererar men knyter jag på en Tormentor Coast så händer ingenting. Idag hände dock det att den sprack. Tvärt av. Det var inte så att dan landade på någon sten eller att den satt fast. Möjligen har den av bränningarna slagits mot någon sten  men, allvarligt talat, sådant ska väl en kustwobbler tåla?



Nu har jag ett gäng Tormentor Coast så jag kommer att fortsätta ge dem chansen men jag kommer inte att köpa fler...

*Tormentor är latin (och engelska) och betyder någon som plågar, dvs plågoande eller torterare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar