Leta i den här bloggen

söndag 4 december 2022

Svängsta-Reflex

Man lär, sägs det, så länge man lever. Så kanske det är och själv lär jag mig fortfarande, vilket är tur eftersom jag så sent som i torsdag ägnade hela dagen åt att delta i en yrkesrelaterad kurs. En sak jag relativt nyligen lärt mig är att det rödingblänke från sjuttio/åttiotalet som hette ABU Reflex Röding och som jag själv aldrig fiskat efter röding med men använt som gäddrag från början faktiskt var just ett skeddrag.



Det lärospånet gjorde jag när jag letade efter något helt annat på realsreels.com. Då hittade jag det här och insåg att Reflex Röding var en tunnare och förmodligen mer färgglad version av skeddraget Svängsta-reflex, ett av de ursprungliga dragen från Svängsta. Som sådant är det tydligen, av de budgivningar jag noterat på tradera, mycket eftertraktat av samlare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar