Leta i den här bloggen

onsdag 14 december 2022

Till Gotland i sällskap med miljonärer

Idag hade jag bokat föreningens tvättstuga för att se till att jag har rena kläder när jag åker till Gotland. Min plan var att nyttomaximera och ta hand om disk och eftersatt städning medan maskiner och torktumlare jobbar i källaren. Men...



















...så fick jag syn på den Daiwa Millionaire 6HM jag snabbservade för snart ett år sedan och idén slog mig att ta med den för att göra motsvarande test mellan den och en Millionaire 6RM som jag tidigare gjort med en Ambassadeur 5000 och en Ambassadeur 5000C. Men daiwarullen var, som sagt, bara snabbservad. Nu är den ordentligt genomgången (och städning och disk - surprise! - försummade).

Den röda rullen, vars spole är lagrad i mässingsbussningar, var redan ordentligt servad och försedd med Daiwa Tournament Monofil 0,35 mm så den kullagrade rullen fick samma lina. Däremot släpar jag inte med två identiska spön utan ett lättare (-32 g) och ett grövre (-50g). Jag kommer att växla rullarna mellan spöna och får då tillfälle att testa även en teori jag har, nämligen att kullager kanske fungerar bättre än bussningar till lätta kastvikter och vice versa.

Nu är fiskeväskan packad. Återstår att se om väder och sociala förpliktelser i samband med det förestående helgfirandet kommer att ge tillfälle till fiske och kastövningar. Rena kläder kommer jag hur som helst att ha med mig. Och på mig, så även om jag inte är rik kommer jag åtminstone att vara hel och ren när jag reser med miljonärerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar