Leta i den här bloggen

lördag 31 december 2022

I morgon är ett annat år

Eftersom det är årets sista dag och jag inte är ute och fiskar kan jag konstatera att gårdagens tur till Nothamn kom att bli den sista för 2022. 

Förde jag bok (hemska tanke!) över mitt fiske skulle jag kunna göra ett årsbokslut. Istället kan jag blicka tillbaka på ännu ett givande fiskeår med många fina stunder på vackra platser. Alltid i gott sällskap (eftersom jag trivs förträffligt med mitt eget och har trevliga fiskekamrater).

I morgon är inte bara en annan dag utan även ett annat år och om inte mitt nyårsfirande blir alltför våldsamt (planen är att försöka orka hålla mig vaken över tolvslaget - annars blir man ju väckt av beskjutningen... - lyssna på nyårsklockorna i P1 och sedan somna till juniorkronornas match mot Kanada) så kan nyårsdagen bli det nya årets första fiskedag .

Fiskegrejorna ligger redan (fortfarande) i bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar