Leta i den här bloggen

lördag 14 januari 2023

Björnfrossa















Så kom jag då äntligen ut för första gången detta år. Det regnade rätt rejält när jag åkte mot Nothamn men enligt yr.no så skulle det bli mer eller mindre uppehåll vid ettiden. Den här gången stämde prognosen och ungefär samtidigt som lunchekot, som jag följde via bilradion, slutade så slutade det också att regna.

Förutom en allt mer besvärande fiskeabstinens var det främst för att testa ett nytt tolvfotsspö, inköpt med tanke på landfisket efter lax i Vättern som fick mig att ge mig ut i detta mindre ideala väder- Ur fiskesynpunkt var vinden helt fel och nappen uteblev också. Spöt fungerade dock bra, men jag kan inte påstå att jag kastade längre med det än vad jag gör med en tiofotare. Däremot kan ju två extra fot komma till pass av andra skäl, till exempel om man vill kasta med bombarda. Att klingan är perfekt om det skulle bli aktuellt att trötta ut en storlax är jag övertgad om.

Spännande blev det först när jag kommit hem och fick veta att en man blivit biten av en björn. I Edeby. På Väddö. Där Nothamn ligger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar