Leta i den här bloggen

torsdag 17 mars 2022

Ögon

Ett av mina intressen, vid sidan av fisket, är schack och nyligen köpte jag ett nytt schackspel. Med det följde, av för mig oklar anledning, tre påsar med ögon. Kanske är tanken att man inte ska drabbas av den förgörande åkomman schackblindhet? I så fall tvivlar jag på att de hjälper. Jag misstänker att tanken är att man ska kunna (van-)pryda sina pjäser med ögonen men det tänker inte jag göra.



Nej, mina ögon kommer, med hjälp av litet superlim, att hamna på olika drag. För att ett öga utgör ett närmast osvikligt huggmärke för de flesta rovfiskar tror jag benhårt på och flera ögon på samma drag borde kunna simulera ett fiskstim. Värt att testa nu när jag har oförhappandes har blivit med ett gäng ögon.














Så här ser det gamla trötta specialskeddraget som jag nyligen pimpade med flectotejp ut med några ögon applicerade. Skulle tro att gäddkäftarna slår igen som råttfällor om det skulle komma inom räckhåll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar