Leta i den här bloggen

torsdag 15 juli 2021

Det kanske får vara...

Trettio grader i skuggan idag och detsamma utlovas till helgen, men av för mig oklar anledning ska det tydligen inte bli varmare än 22-23 grader i morgon. I luften. Hur varmt det är i vattnet vill jag inte tänka på, Det är väl så att man blir blöt men knappast sval om man skulle doppa sig. Förhoppningsvis finns det svalare vatten en bit under ytan (inte för att jag tänker dyka men om jag skulle doppa en krok). 

Jag hörde att extremvärmen i Kanada lett till att främst musslor mer eller mindre kokats (eller i vart fall sjudits) till döds. Fullt så illa är det (ännu) inte här men att det varma vädret påverkar livet under ytan är klart. Kanske ska man låta fisket vara till i höst? Jag känner mig nästan som en kanadensisk mussla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar