Leta i den här bloggen

onsdag 21 juli 2021

A blast from the past

På min digra och ständigt växande lista över sådant som var bättre förr har ABU:s skeddrag en hög placering. Hur ABU själva (i den mån de finns annat än som en marknadsföringsorganisation) ser på saken är obekant. Som ett led i firandet av företagets 100-årsfirande säljs nu några av de gamla modellerna i trepack under namnet "ABU Classics" och i Napp och Nytt anges att de ska fiska lika bra som de gjorde då.

Men är de gjorda lika väl som de var då eller innehåller även jubileumskartongerna sämre kopior av de gamla fina dragen? Visserligen är de, räknat per styck, något dyrare än skedarna i det ordinarie sortimentet men det kan ju bero på att man låter sina kunder finansiera firandet genom att betala för askarna.





















Roligt att Island och Glimmy dyker upp igen och förmodligen kommer jag att köpa en ask. Besviken lär jag inte bli eftersom mina förväntningar är rejält nedskruvade, Men kanske kommer jag att bli positivt överraskad?

 edit. Det var nära ögat för några timmar sedan men jag nöjde mig med att klämma och kika. Made in China stod det och såvitt jag kunde se saknade Island den röda färgen på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar