Leta i den här bloggen

tisdag 7 maj 2024

fruugo.com?

I likhet med många andra har jag de senaste åren köpt bland annat fiskegrejor från Kina via olika hemsidor och hittills har det gått ungefär så bra som man kunnat förvänta sig. MEN nu börjar jag ana ugglor i mossen för de rullar jag beställt via och betalat till siten fruugo.com har ännu inte dykt upp. Enligt den bekräftelse jag fått påstår kineserna sig ha skickat rullarna den 3 april och skulle leverans ske/skett i förra veckan...

Beräknad leverans: Mon 15 April - Thu 02 May 2024

fruugo.com:s hemsida är, i vanlig ordning, en interaktiv (vilket den är i samma mening som Björn Borgs garageport var det, dvs jag får klicka och dona men får inte kontakt med eller svar från någon människa och inte heller hittar jag någon mailadress eller annat sätt att på ett meningsfullt sätt kommunicera med fruugo). 

Jag ger det den här veckan. Sedan blir det polisanmälan och rapport till paypal. Skulle rullarna dyka upp får du läsa det här... Att förseningar kan uppstå har jag klart för mig men den leveranstid som anges i bekräftelsen är så generöst tilltagen att det knappast är någon ursäkt om det inte rör sig om force majeure (tex att den båt på vilken mitt paket låg förlist i en storm) men då hade det legat på fruugo att meddela mig och åberopa det. 

Efter det att jag postat en negativ recension på trustpilot kontaktades jag i går av fruugo som ville veta till vilken adress jag beställt leverans (vilket väl bör framgå av min av dem bekräftade beställning?) och lovade att titta på saken.

Jag har ännu inte underlag för att påstå att fruugo är en bedräglig site men jag kan varna för att de inte håller utlovade leveranstider och att det är svårt/omöjligt att få klarhet i om/när ens varor kommer eller att i övrigt få kontakt och vettiga besked. På sakens nuvarande ståndpunkt avråder jag från att beställa grejor via fruugo.com.


edit 240507     Jag upptäckte just att ytterligare en beställning via fruugo men från en annan kinesisk leverantör även den skulle ha kommit mig tillhanda senast i torsdags men inte heller de rullarna har dykt upp. Jag har anmält detta till fruugo. Senast i nästa vecka ska ytterligare försändelser komma...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar