Leta i den här bloggen

måndag 18 oktober 2021

Daiwa 732



Nu tror jag mig ha hittat rätt rulle till UltraGlass-spöt. En daiwarulle från sent sjuttiotal. Inga finesser annat än en knarr som låter och bromsar litet när linan dras ut. Vid invevning hörs ett mycket diskret klickande från samma mekanism. Ingen slirbroms men en rejäl fals på spolens utsida för manuell bromsning.

Enligt Daiwa är rullen avsedd för upp till och med linklass 8. På min har jag en WF6I med backing. Känns som ett trevligt ekipage för havsöringfisket lugna dagar.

2 kommentarer:

  1. Jag har kommit över en Gammal Daiwa 732 flugfiske rulle. Vad ligger dem i pris ungefär om jag skulle välja att sälja den.

    SvaraRadera
  2. Den har inget samlarvärde så vad du kan få för den beror främst på skicket. I perfekt skick kanske 300 kr. Själv skulle jag behålla den eftersom bruksvärdet är betydligt högre än vad du kan få om du säljer den.

    SvaraRadera