Leta i den här bloggen

torsdag 26 november 2020

Flugigt bompass

Bompass är inget att skriva hem om och för oss som illfänas med att jaga silver längs ostkusten är det mer eller mindre vad man räknar med. Men man kan ju misslyckas på olika nivåer och i ett försök att lyfta eländet har nu även jag anslutit mig till Föreningen för flugighetens främjande*. Premiären begicks idag under sakkunnig ledning (tack, Peter!).

Det ser lätt och elegant ut när man tittar på en skicklig flugfiskare, men för en nybörjare är det hårt kroppsarbete. Förmodligen kommer jag att vakna i morgon med en lam eller i vart fall öm högersida. Men det är smällar man får ta. Nästa pass är redan inbokat. och till sommaren kanske jag åtminstone kan kasta.

* grundades av Povel Ramel i mitten av fyrtiotalet och har - såvitt jag vet -ingenting med fiske att göra.

edit 201127 Till min förvåning och förtjusning känns högersidan helt OK "dagen efter". I helgen ska den styrkas ytterligare. Det är i alla fall planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar