Leta i den här bloggen

lördag 7 november 2020

Matchning

I går skrev jag om vikten av en väl balanserad utrustning, men det är bara något man känner själv. Ännu viktigare och något som andra ser är om utrustningen är färgmatchad. Många gör det hela enkelt för sig, kör defensivt, och använder bara svarta spön och rullar. Men även om svart alltid är rätt så är det litet fegt, faktiskt. 











Ett spö som vållade mig stora problem är mitt Akara Futura Lite, ett lätt haspelspö (-12 g) i en vacker färg som jag skulle vilja kalla akvamarin, dvs någon mysko turkosblågrön variant. Visst, man kan skruva på en svart eller silverfärgad rulle, men det känns litet som en nödlösning. Så hittade jag en ABU Garcia Sorön S 10. Den sitter som en smäck på akaraspöt. Inte exakt samma nyans men ton i ton. Ännu mer raffinerat. Ett statement när jag är ute på catwalken och jiggar efter abborre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar