Leta i den här bloggen

onsdag 4 november 2020

Budgettips


Ibland skriver jag om moderna rullar. Det här är ett sådant tillfälle. Mitchells Avocet RZ har nu funnits i några år och verkar vara på väg ut ur modellprogrammet. Eftersom det handlar om en volymprodukt bör det innebära att kvarvarande exemplar reas ut (som tex skittfiske redan gör). För  några hundralappar är det en trevlig och prisvärd rulle. 4000-storleken väger obetydligt mer än 2000-storleken gör och är min köprekommendation. 



2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg idag när jag googlade på "Heddon river runt". Trevlig blogg och intressant approach till sportfisket. Även jag, som är något yngre än du, har börjat intressera mig att gå tillbaks till mina sportfiskerötter. Hade som barn Jens Ploug Hansens "gädda, abborre, gös" som min sportfiskebibel. Boken har varit försvunnen i många år men har precis lyckats hitta den på ett antikvariat. Ett av dragen som rekommenderas för gädda är just Heddon river runt. Läste också med stor glädje din bloggpost om skeddrag.
    Hoppas du får en fortsatt trevlig dag
    Skitfiske!
    /Niklas

    SvaraRadera
  2. Tack! Kul att du har behållning av min blogg!

    SvaraRadera