Leta i den här bloggen

fredag 21 februari 2020

Mina Måste - en (program)förklaring

Utgångspunkten för Mina Måste är de utrustningar jag rekommenderat för den (nybörjare) som vill ha grejor som lämpar sig för "det vanliga" fisket. Vill man vara minimalist så nöjer man sig med en (haspel)utrustning som klarar beten 5-30 gram*. Mina rekommendationer är mycket specifika, dvs jag föreslår inte bara ett bete utan även en storlek och en färg. Rekommendationerna är baserade på min egen erfarenhet som är både omfattande och otillräcklig och jag gör inte anspråk på annat än att ge de bästa råd jag kan.

*Man får inte ta de siffror som står på ett spö för annat än en rekommendation. Med ett välbyggt sju-åtta fots spö klassat 5-25, 7-28 eller 10-30 gram klarar man det mesta "vanliga" spinnfisket och Mina Måste kan kastas med ett sådant spö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar