Leta i den här bloggen

lördag 29 juni 2019

Stolthet och fördom



Jag ska genast erkänna att jag inte läst Austens bok (eller ens sett filmen) men ändå snor titeln. Pride förknippas ju nuförtiden med regnbågen och tydligen handlar det om sexuellt avvikande och folk med oklar könsidentitet som av någon anledning är stolta över detta och demonstrerar detta genom att bland annat marschera under regnbågsfärgade standar. Själv är jag hetero men har aldrig upplevt att det skulle vara något att skryta med eller ens vara stolt över. Det är ju inget märkvärdigt. Inte heller har jag några fördomar mot de som är annorlunda men kan som sagt inte förstå vad som är så märkvärdigt med att vara bög. Däremot tycker jag att den här rullen - En Ambassadeur 6500 Pro Rocket Rainbow är något extra. Rullen är eloxerad i vad som snarare ser ut som oljefilm är en regnbåge, men snygg är den. Den är jag litet mallig över. Och den har för skojs skull fått en lina (Daiwa J-Braid 8 Multicolor) i alla regnbågens färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar