Leta i den här bloggen

torsdag 31 december 2020

Rien ne va plus, vos jeux sont faits!

Nu blir det inga fler chanser detta år men du som inte tog vara på den här dagen behöver inte känna dig som en förlorare, för du ska  - som Pröysen sjöng - få en dag i morgon som ren och obrukt står. 2021 - nya insatser!

 

Denna nyårsafton tog jag vara på men bilden är fusk (i så måtto att den är från julaftonens pass...)













Nyårslöften? Inte min grej, men en föresats är att fiska ännu mer än vad jag gjort i år. För Pröysens löfte gäller inte för evigt. En dag tar det obevekligen slut. Men, som Arya Stark fick lära sig att man säger till Döden: Not today! (Fast den repliken förekom även (och tidigare) i min favoritfilm Gladiator.

Fast om jag ska vara ärlig så är det inte troligt att jag kommer ut i morgon. Inte för att det är nyårsdagen men för att jag tänker titta på matchen mot USA i morgon bitti och eftersom prognosen hotar med regn... Till er som ger sig ut i morgon och till alla ni andra: 

GOTT NYTT ÅR OCH RIKTIGT SKITFISKE 2021!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar