Leta i den här bloggen

lördag 5 december 2020

Knytande

Att knyta sig är, som bekant, slang för att gå och lägga sig. Idag hade jag problem att orka upp. Eller ut, snarare, för trots att jag hela veckan sett fram emot helgens fiske lyckades varken gråvädret eller duggregnet blåsa tillräckligt liv i mig för att jag skulle idas slita mig från värmen och bekvämligheten. Istället knöt jag. Inte mig men diverse linor som skulle appliceras på rullar och spolar. Man skulle kunna säga att det knöt sig för mig vad gäller fisket. Hur som helst så är det alltid väl använd tid att öva olika knutar och i kväll ska jag packa utrustningen och ställa mobilen på väckning så att jag hinner både väcka kroppen med en rejäl frukost och lägga matsäck så att jag redan kan vara på väg ut när solen går upp vid halv niotiden. I kväll knyter jag mig tidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar