Leta i den här bloggen

onsdag 26 oktober 2022

Winter is coming

Läste just att vi kan komma att få en riktig vinter. I vart fall en hyfsat kall sådan. Hur det blir med det där vita eländet är ju en annan femma. Risken är emellertid uppenbar att det inte blir så mycket fiske i öppet vatten som de senaste åren bjudit på (och nu talar jag om kusten i mina trakter) så det gäller att trotsa gråvädret och se till att komma ut de dagar man har möjlighet innan man blir infrusen/insnöad.

Men kanske blir det pimpelis? (Och nu snackar jag om insjöarna.) Vintern som var vågade jag mig inte ut (och det var ju också ovanligt många gubbar som strök med så det kändes helt rätt att fega) men blir det rejält kallt så att isen fryser till ordentligt och sedan måttligt med snö så får jag väl plocka fram skryllan och borren. OM fiskeabstinensen blir för svår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar