Leta i den här bloggen

måndag 17 oktober 2022

Plastpåsar är bra

När jag är ute och fiskar vill jag ofta ha med mig så litet grejor som möjligt. Idealet är att inte behöva någon ryggsäck eller väska och naturligtvis vill jag inte ha jack- och byxfickor fullproppade. 

Mer än så här i betesväg behöver man sällan bära med sig om man vet var och vad man ska fiska.
















Till mycket av mitt fiske använder jag mjukbeten och de har bland andra de fördelarna att de är mjuka och att de inte skramlar. Vissa beten levereras i kraftiga, förslutbara, plastpåsar. Påsarna är så kraftiga att man utan vidare kan lägga beten tacklade på vanliga jigghuvuden i dem och sedan ha dem i fickan utan problem. Lika liten plats tar en påse lakritsbåtar som också är bra att ha med sig.

Även de skeddrag och kustwobblers jag använder vid mitt kustspinn efter havsöring kan, förutsatt att man bytt ut eventuella trekrokar mot enkelditon - förvaras i samma sorts påse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar