Leta i den här bloggen

onsdag 19 maj 2021

Fjordhytte 11

Någon sk bucket list har jag inte men den första augustiveckan 2019 förverkligade jag en gammal dröm när jag för första gången fiskade i en norsk fjord. Redan medan vi var där bokade jag samma vecka året därpå. Den resan satte covid-19 p för. Gränsen var stängd så jag tvangs avboka men bokade samtidigt första augustiveckan 2021. Nu har jag fått den första sprutan och börjar så smått våga börja hoppas att resan blir av.

Fjordhytte 11 (Rosendal hyttetun) heter stugan jag och Håkan ska bo i och från vars altan vi kan skåda ut över Hardangerfjorden. Fast det lär vi inte öda mycket tid på. Varför sitta där och glo när man kan vara ute med spöt i näven?
























I stughyran ingår tillgång till en styrpulpetare med 20 hk motor så jag får väl göra avkall på bekvämligheten och åtminstone någon gång ge mig ut på vattnet. Annars så har jag en fin plats på utsidan av piren där jag sitter bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar