Leta i den här bloggen

måndag 1 januari 2018

Tveksam start

En sak jag noterat under mitt bloggande är att tidsangivelserna för när jag postat inlägg är väldigt märkliga. De stämmer inte,kort sagt. Varför de är som de är vet jag inte och hur man ändrar på det vet jag inte heller. Men nu är det i alla fall 2018 sedan snart en timme. Ett nytt fiskeår har börjat. Om det blir fiske för min del redan i morgon är osäkert. Ute är det någon slags snöblandat regn och om en halvtimme börjar JVM-matchen mellan småkronorna och ryssarna. Har jag inte hunnit somna innan nedsläpp är risken uppenbar att det inte blir något vettigt gjort i morgon. Heller. Just nu har jag smuttat i mig den sista skvätten champagne och lagt en platta med Mills Brothers på skivspelaren. Bredvid mig ligger två bombardaflöten som jag hade tänkt rigga inför eventuellt nyårsdagsfiske men min spole med 0,40 mm FC-lina har gömt sig någonstans så det projektet har så att säga strandat. Förhoppningsvis så ska det bli bättre ordning med fisket innan året är till ända.

edit. Nu har jag listat ut varför tidsangivelserna blir konstiga.Bloggen är, oklart varför, inställd på normaltid för Stilla havet. Hmmm... DÄR skulle man gärna fiska någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar