Leta i den här bloggen

lördag 25 april 2020

4/6

Jag har fortfarande en fjordhytte invid Hardangerfjorden bokad i augusti, men coronaeländet gör att det just nu är något osäker hur det blir med den resan. Norrmännen kanske har sin militär utposterad längs gränsen när det är dags och klarade inte Kalle Dussin det så är nog varken jag eller Håkan män att göre det. Men hoppet är det sista som överger människan. Eller om det var kärleken? Tron gick åt pipsvängen för decennier sedan, men jag tror på en norgeresa i sommar! Åtminstone hoppas jag på en. Och jag älskar Rosendal. Tro, hopp och kärlek.

                                                                                                                                                                   Foto: Anders Jansson


Vännen Anders ringde idag. Den f*n drog sig inte för att göra det när han satt i sin båt så att jag i bakgrunden kunde höra kluckandet av vågorna mot bordläggningen. I nonchalant ton beklagade (!) han sig över att blekorna slutat nappa sedan han fått fyra stycken på sex kast. Stackars f*n... Jag ska, när smittläget medger det, tvinga ut honom på havsöringfiske på den svenska ostkusten. Sedan kan han ju beklaga sig över fyra på sex...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar