Leta i den här bloggen

lördag 2 september 2023

Västkusten


Västkustfisket kom jag, som så mycket annat, först i kontakt med via Napp och Nytt. Eftersom vi inte bodde på västkusten, eller ens väster om en tänk vertikal mittlinje genom riket och då mina föräldrar 1965 köpte ett sommarställe på Gotland, till yttermera visso på sagda ös ostkust, kom det att dröja tills jag själv blötte en krok i det salta vattnet.









Premiären kom att begås först relativt nyligen, för knappt ett decennium sedan och även om fisket då (liksom nu) var bara en blek skugga av vad det en gång var så gav det mersmak. Särskilt smakfull, såväl som sportfisk som på tallriken, är makrillen. Därför gör jag numera, så snart jag har möjlighet, avstickare mot Lysekil.




2 kommentarer:

  1. Härligt. I de trakterna har jag bara varit en gång i år. Bilden är bra, fångar in rofylldheten.

    SvaraRadera
  2. Åtminstone är det rofyllt off-season...

    SvaraRadera