Leta i den här bloggen

söndag 25 december 2022

Räddad av en brygga

I tidigare inlägg har jag beklagat mig över vad jag kallar antifiskenazisterna - den underjordiska rörelse vars uppenbara syfte är att försvåra sportfiske genom att sätta upp förbudsskyltar i hamnar, på bryggor och generellt på platser där sådant någorlunda bekvämt kan bedrivas. Tydligen har denna rörelse någon slags dispens från påbudet att man ska göra platser och aktiviteter tillgängliga för de som förr kallades handikappade eller så är det helt enkelt så att sabotage av sportfiskemöjligheter är ett överordnat samhälleligt intresse.
















Idag - juldagen - beväpnade jag mig med käpp och fiskespö och begav mig ned mot vattnet men bestämde mig efter ett försök att inte klättra ner på de hala stenarna. Till min förvåning - och glädje! - fann jag en brygga  som inte var försedd med någon skylt av innebörd att man inte får fiska frän den. Rör det sig om ett förbiseende eller finns det fortfarande - i Herrens år 2022 - kommuner där sunt förnuft och en välvillig inställning till sportfiske råder? Vågar man hoppas?

Hursomhelst så hade jag, tack vare denna brygga, en skön stund denna juldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar