Leta i den här bloggen

söndag 11 december 2022

Lav MD Combi

"Equally good in salty and fresh water, fast and standing. Catch from trout to sailfish." Så beskriver tillverkaren, det serbiska företaget Lav MD, sin kombination av skeddrag och spinnare, träffande nog kallad Combi.















Betet finns i tre storlekar - 18, 28 respektive 38 gram - och i ungefär ett dussin färger.

Segelfisk (istophorus) saknas på min artlista och jag lär inte fånga någon sådan, ens med Combi, i svenska vatten men enligt tillverkaren ska det här draget tydligen fungera till det mesta, och det tror jag. Själv har jag fångat mina flesta fiskar på skeddrag och spinnare så att kunna använda både och samtidigt verkar vara en förträfflig idé.

Mitt första Combi köpte jag för ett antal år sedan i Hallstaviks Järnhandel och därefter har jag inte sett det i någon annan butik. Vad det beror på vet jag inte men nu har tydligen ett större parti (Sveriges samlade restlager?) Combi hamnat hos beten.nu som har vad de kallar "tokrea" på dem. Kanske är jag litet tokig men jag lade en beställning och kunde några dagar senare hämta ett lagom tungt paket i min ICA-butik. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar