Leta i den här bloggen

onsdag 6 juli 2022

Sommar och sol

De flesta av landets fiskare utöver sin sport främst eller endast under sommaren. Då är det behagliga temperaturer och mycket dagsljus. Själv har jag just avslutat en tvåveckors ledighet med ovanligt litet fiske. Eller egentligen inte, för jag fiskar inte mer på sommaren än under andra delar av året.

Mest fiskar jag vår och höst men på det stora hela är mitt fiske ganska jämnt fördelat över året. En stor del i i mitt fiske är att vara ute i naturen och strängt taget skulle jag nog lika gärna kalla mig fågelskådare eller friluftsentusiast även om fiskespöt är just min förevändning för att lämna inomhustillvaron.

Just på sommaren är det ofta så skönt att vara ute att ingen förevändning behövs, men en grinig novemberlördag är jag tacksam att fisket finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar