Leta i den här bloggen

onsdag 22 september 2021

Favorit i repris













Förkylningen håller mig fortfarande hemma (i princip däckad) men lyckligtvis är jag omgiven av fiskegrejor och i mina goda stunder plockar jag litet bland dessa. I går när jag gjorde det dök ännu en kopia av Shakespeare´s klassiska wobbler "S" upp. Som vanligt när det handlar om no-name piratkopior från Kina (?) var originalkrokarna bara att glömma men med vettig bestyckning ser wobblern helt OK ut.

Wobblern är en relik från den tid man trodde att även stora fiskar tar små beten (och eftersom man inte visste bättre så fungerade det, precis som humlan kan flyga lyckligt omedveten om sin aerodynamiska ofullkomlighet). Eller, snarare, är den ett bevis för att man inte behöver monsterbeten för att fånga monstergäddor. Så vill du ta gammelgäddan på en normal spinn- eller haspelutrustning så är en "S" ett ess att ha i änden av tafsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar