Leta i den här bloggen

söndag 28 februari 2021

Ett lyckat bompass












I går satt jag i solen i några timmar och metade. Bottenmete med mask och siktet inställt på sik, men varken någon sik eller någon annan fisk visade det minsta intresse för mina agn. Ändå hade jag ett fint fiskepass. Kaffet var gott och så även äppelkakan och piptobaken. Caravelle.

En trogen fiskekompis, äkta briarrot och skuren av Alexandros Zavvos.
En trogen och väl inrökt fiskekompis.










Jag fick även tillfälle att inviga de baitrunners med inbyggt nappalarm som tomten kom med för snart två månader sedan. Och fyra havsörnar fick jag se plus diverse sjöfågel. Så kom en molnbank västerifrån och plötsligt kändes det väl kyligt att sitta där och glo på spötopparna, så jag åkte hem för att titta på skid-VM.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar