Leta i den här bloggen

fredag 30 oktober 2020

The best laid schemes o' mice an' men ...

Jodå, jag kom ihåg att beställa strömming. Så långt allt väl. Men i går morse blev jag kallad till arresten där en stackars yngling låsts in, misstänkt för ofog med en kniv. Och i morse ringde min ICA-handlare och meddelade att han inte fått någon strömmingsleverans. Så nu står jag utan agn till helgens planerade gäddmete, Fast, å andra sidan, eftersom det hela nu lutar starkt åt att jag i morgon ska företräda i jourdomstolen snarare än vara ute och fiska, så spelar det mindre roll. Kommer jag ut på söndag så kan jag ju alltid fiska efter havsöring. Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig, men har man planerat en fisketur och den sedan inte blir av så har man ju i alla fall haft glädjen av att se fram emot den och den kan ingen ta ifrån en.

Och, handen på hjärtat, de där turerna som går om intet, som man bara får uppleva i sina tankar, är ofta de bästa. Sällan eller aldrig drabbas man under dem av trassel, dåligt väder, surt kaffe eller att det inte nappar. Jag håller med Lundell: En inställd spelning är också en spelning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar