Leta i den här bloggen

söndag 6 november 2022

En söndag i november

 












Nu är vi redan i en tid då dagsljuset bara varar åtta timmar per dygn och ändå så går vi mot mörkare tider. Det är inte så länge sedan vi (i alla fall jag) stönade över värmen men nu är det dags att lägga på vinterdäcken. I butikerna har jultingeltanglet redan dykt upp och om två månader kan man säkert köpa semlor, vissa tycker uppenbarligen inte att tiden går fort nog... Men det gör den.

Fortfarande är det mer än drägligt att vara ute och fiska även om man nu uppskattar kaffet lika mycket för värmen som för stimulansen och smaken. Till nästa helg måste jag leta rätt på mina torgvantar för idag kände jag mig kall om fingrarna när det var dags att plocka ihop grejorna.

Det är en himla tur att man har fisket. Det gör att man kommer ut varje vecka och att man utsätter sig för saker - som att bära grejor och klättra på klippor - som en förnuftig människa annars skulle undvika. Eller som en förnuftig människa skulle tvinga sig att genomlida på ett gym.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar