Leta i den här bloggen

fredag 10 maj 2019

Bang for the Buck 1 - bästa dealen just nu

Själv har jag mer grejor än vad jeg behöver och när jag köper mer så är det mest gammalt mög. Men jag vet att den nyblivne sportfiskarens vanligaste fråga är vilka grejor han/hon ska köpa. Skulle någon fråga mig om det just nu så skulle jag rekommendera

Shimano Exage 2500 FD och Savage Gear MPP 7'6'' Soft Lure



Det är en sk allround utrustning som passar till det mesta, dvs abborre, gös och gädda men även lättare kustfiske efter näbbgädda, makrill och havsöring. Det går även fint att meta med grejorna och då kommer förutom rovfiskarna arter som sutare, braxen mfl i fråga. Jag äger och använder både rullen och spöt själv och kan gå i god för att det är riktigt bra utrustning. Rullen levereras med två spolar. Jag skulle fylla den ena med 0,25-0,30 mm monofil nylonlina och den andra med PE-lina (flätlina) i dimension 0,12-0,15 mm.

Klicka på länkarna ovan så hittar ni de rekommenderade prylarna till bra pris från bra leverantörer. OBS att det är min  uppfattning och att jag inte får betalt för att säga så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar