Leta i den här bloggen

torsdag 15 augusti 2019

En ny Plucky?

När jag var grabb fanns det en liten ledad gummiwobbler som hette Plucky. Den ansågs vara oerhört naturtrogen och fisklig och skattades därför högt. Visserligen tog vi de flesta abborrarna på spinnare som Droppen och Reflex, men Plucky hade ändå stjärnstatus. Hade man en så var man rädd om den (dvs vågade knappt fiska med den). För den var inte direkt billig.

Nyligen hittade jag en liten ledad hårdplastwobbler från Savage Gear Strike Pro som fick mig att minnas Plucky. Den är otroligt fint gjord och det ska bli spännande att testa den med UL-spö, kanske redan i helgen.

Förmodligen är det inte en, eller heter numera inte, wobbler utan ett sk crankbait... Skit samma. Vad den heter vet jag inte men jag tänker kalla den "Plucky".

BTW så är det förmodligen en utgången modell för jag kan inte hitta den på SG:s hemsida (och jag hittade den i en fyndlåda).

edit. EG-081AJ(F) är tydligen namnet på wobblern. Ännu ett skäl att kalla den "Plucky".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar