Leta i den här bloggen

lördag 30 december 2023

Gott slut!

...och ska det drickas bubbel till nyårstorsken, eller bara för att, i morgon så rekommenderar jag en cava som heter El Mar Organic Brut som kostar hyfsade 89 spänn flaskan på bolaget. Jag är förvisso ingen kännare när det gäller champagne och andra bubbelviner men har druckit tillräckligt under min levnad för att veta vad jag gillar (och även vad som anses "fint") och den här cavan uppfyller alla rimliga krav. Hyfsat torr och krispig men inte sur och en fin smak. Nu har jag inte druckit mig igenom hela sortimentet men det skulle förvåna mig om inte den här är bland de bästa i prisklassen "för vanligt, hederligt, folk". Ni som bjuder på skumpa för att impa läser, förhoppningsvis, inte den här bloggen.
 

Gott slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar