Leta i den här bloggen

tisdag 24 april 2018

Gotlandsrapport 2

Dessvärre inte mycket fiske att rapportera och definitivt ingen fångst. Gårdagen ägnades åt att införskaffa och byta blad på en gammal bågsåg (vars rörliga delar hade beckat/korroderat ihop) för att sedan kapa en stor gren som ramlat ner från tomtens lönn till lagom vedträlängder.



När det så äntligen var dags för fiske upptäckte jag att jag glömt kaffepannan på diskbänken hemma hos min mamma. Sådant lägger sordin på stämningen. Nå, jag begav mig till Sysne där jag hann fiska i en dryg halvtimme innan det började ösregna. Då bröt jag.



På kvällen mådde jag illa och natten igenom har jag ägnat mig åt toalettstafett så idag blir det nog inget fiske. Att stå utvadad i neoprenvadare när det trycker på och handlar om sekunder verkar inte som någon lysande idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar