Leta i den här bloggen

fredag 24 februari 2023

Hur gör ni med fiskekort?

Förr, när mycket var annorlunda och somligt bättre än vad det är nu (och det var inte så länge sedan), var ett fiskekort ett fysiskt kort. Av papp eller papper. Man köpte det i en butik, på en bensinmack eller hemma hos en fiskerättsinnehavare. Ofta för pengar, dvs kontanter.

Kortet (eller korten) förvarade man lämpligen i sin plånbok eller i sin fiskeväska för att vid behov kunna ta fram och visa upp det. Trots flitigt fiskande har jag själv aldrig behövt visa upp något av de dussintals kort jag genom åren varit innehavare av. Kontrollanter är vid de flesta vatten oerhört rara. Så kanske är det jag nu upplever som ett problem inte ett sådant?

Men ändå. Hur ska man göra med sitt - för nu löser man ju kort via nätet - virtuella kort? Ska man bara lita på att man vid kontroll lyckas hitta det i mobilen? Eller ska man skriva ut det och stoppa det i plånkan eller väskan?


edit 230227.  Är man en gammal stöt så är man och sådana är det svårt att lära sitta så nu har jag skrivit ut mitt nya "kort", för säkerhets skull i två ex av vilka ett ligger i plånboken och ett i fiskeväskan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar