Leta i den här bloggen

söndag 28 augusti 2022

Suomi

Självklart älskar jag mitt (foster)land. Tre Kronor är världens bästa ishockeylag. Det svenska landslaget i fotboll är en mer tveksam historia men när de spelar så hejar jag på dem. Och inga andra är ens i närheten av lika bra stavhoppare som vi äkta svenskar! 










Jag är också nordist och skandinav. Världen, eller åtminstone Europa, hade tett sig avsevärt mycket bättre om vi - Danmark, Island, Norge, Sverige och Finland varit en nation. Och det hade inte skadat om Estland, Lettland och Litauen ingått.












Sverige är förstås bäst, men inte när det gäller allt. Finland har de snyggaste tjejerna och de bästa dragen.

















Pirken på bilderna är ett exempel på de senare. Bilder på de förra lägger jag inte ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar