Leta i den här bloggen

söndag 18 november 2018

Reglementsenlig UL



Idag fiskade jag en liten stund med reglementsenlig UL-utrustning bestående av en Mitchell 408, 0,14 mm monofil nylonlina och ett Kinetic Ultracast klassat för betesvikter upp till 8 gram. Det var nöjsamt men någon fisk fick jag inte.

Eftersom det finns gädda där jag fiskade så använde jag en tafs av Sandertress. Denna var fäst till huvudlinan via en knapp meter 0,25 mm FC (Sufix) och den sista halvmetern av huvudlinan hade jag dubblerat, allt detta med hänsyn till eventuella gäddor och den vegetation som finns på platsen. När jag tänker efter så vet jag inte om det är reglementsenligt att göra så men det fungerar och jag fick behålla min lilla jigg trots upprepad närkontakt med vissna näckrosor och rutten vass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar