Leta i den här bloggen

lördag 11 maj 2024

fruugo.com 5

 

Det hela börjar bli inte så litet löjligt. Och irriterande. Sedan slutet av mars har jag försökt att köpa haspelrullar av märket Lurekiller Saltist CW via fruugo.com. Jag ska, när eländet är över, göra en sammanställning av hur många beställningar jag gjort, hur många beställningar som bekräftats och hur många rullar jag fått. 

Hittills har ingen rulle levererats.

I går gav fruugo.com upp ännu ett försök att fullgöra en order och meddelade mig att återbetalning är på G (och det har även paypal bekräftat så i det avseendet är det inga problem men själva poängen med övningen är ju att jag vill ha rullarna, inte låna ut pengar räntefritt till fruugo.com och ha en massa besvär). Jag fick följande mail:


Lauren G (Fruugo.com)

10 maj 2024 15:12 GMT+1

Hallå,
 
Tack för ditt tålamod.
 
Jag har diskuterat din beställning med återförsäljaren och eftersom din beställning ännu inte har kommit till dig måste vi tyvärr anta att den har gått förlorad under transporten.
 
Fruugo och återförsäljaren ber om ursäkt för detta.
 
Jag kan bekräfta att vi har markerat din beställning som returnerad och behandlat en full återbetalning.
 
Vänta 24 till 48 timmar innan detta visas på ditt PayPal-konto.
 
Vänligen acceptera våra ursäkter för eventuella besvär som orsakats och att vi inte har kunnat utföra din beställning vid detta tillfälle.
 
Om leverans görs, vänligen neka paketet så att det returneras till återförsäljaren, eller, om du fortfarande behöver varorna, kontakta oss för återbetalning.
 
Jag hoppas att detta hjälper dig att lösa din fråga. Om du behöver ytterligare hjälp, tveka inte att kontakta oss.
 
Vänliga Hälsningar,
 
Lauren

Customer Services - Team Leader


Litet barnsligt (?) svarade jag att det inte var acceptabelt och att jag vilka det jag beställt men eftersom återbetalningen är på väg så står jag inför fullbordat faktum. Men jag kan inte låta bli att undra vad det är fråga om och hur stor andel av de rullar man påstår sig ha skickat som i slutändan kommer att levereras till mig. 

Om några timmar, när jag vaknar, kommer ett paket från wish.com att hänga på min ytterdörr. De har hittills levererat 100% av de varor jag beställt via dem. Snabba har de också varit. Fruugo.com tjänar säkert också pengar på något vis men det måste, rimligen, vara en bättre affärsidé att göra som wish.com och få nöjda istället för irriterade kunder. Fast vad vet jag?


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar