I går hände ingenting, i vart fall ingenting jag fick reda på, och att kontakta fruugo annat än på deras villkor (vilka innebär att man kan klicka runt bäst fan man vill på deras sk kundtjänst men att de hör av sig när det passar dem) är i praktiken inte möjligt. Den enda adress jag lyckats hitta är ingen e-postadress utan en adress till vad jag antar är företagets huvudkontor (i Storbritannien).
Det mail jag fick efter att ha sågat dem på fruugo innehöll bla en uppmaning att kontakta mitt lokala postkontor för att kolla att det inte, trots allt, låg något där och väntade på mig så jag gjorde det. Han som svarade frågade efter postens kod på vilket jag inte kunde svara annat än att jag inte hade någon sådan då jag inte fått någon avisering men att jag hade ett kinesiskt spårningsnummer. Inte helt oväntat fick jag beskedet att han inte med ledning av det kunde söka efter något paket. Med risk för att göra mig osams med min lokala ICA-butik ska jag under dagen besvära dem med ett personligt besök.
För några leveranser från fruugo har sista leveransdatum inte ännu löpt ut så jag kan inte ännu, via deras "kundtjänst" reklamera men spårning via det kinesiska numret ger ingen information annat än att försändelsen lades in i systemet kl 16:23 den 13 april. Vad som hänt med det fysiska paketet, om det ens lämnat Kina, kan inte utläsas.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar